Inspirata de Ana si de aprobarea entuziasta a multor altor persoane cu care discutase in primele luni ale anului 1946, Norma Jeane a inceput sa isi imagineze posibilitatea unui viitor la Hollywood.(...) Lucrurile au decurs de la sine si Norma Jeane a avut in curand o intrevedere cu Ben Lyon, care recruta noi talente si se ocupa cu distribuirea rolurilor pentru studiourile 20th Century-Fox (...) Doua zile mai tarziu, Norma Jeane se gasea la studiourile 20th Century-Fox, pe platourile noului film al lui Betty Grable numit "Mother Wore Tights", unde urma sa dea prima proba de ecran.(...) Dupa ce i s-a dat sa se schimbe intr-o rochie cu crinolina lunga pana la pamant, Norma Jeane a fost rugata sa se aseze in fata camerei de filmat si sa execute cateva miscari simple.(...) In timp ce statea pentru prima data in fata unei camere de filmat, emotionata si rusinata, Norma Jeane se transforma brusc intr-o femeie total relaxata, extrem de sigura pe sine si, cel mai important, de o frumusete radioasa. "Mi-am spus ca fata aceasta va fi urmatoarea Jean Harlow," si-a amintit Leon Shamroy in urma acestui test. "Frumusetea ei naturala, impreuna cu complexul de inferioritate ii dadeau un anumit aer de mister. Am simtit un fior. Fata asta avea ceva ce nu mai vazusem de pe vremea filmelor mute. Avea o frumusete fantastica, precum Gloria Swanson, si isi imprima sexualitatea pe film, la fel ca Jean Harlow. Fiecare cadru din film emana sex. Nu avea nevoie de sunet, pentru ca ea crea efectele in mod vizual. Ne arata faptul ca putea vinde sentimente prin film." (...) Chiar inainte de incheierea contractului cu 20th Century-Fox, Norma Jeane Dougherty fu chemata in biroul lui Ben Lyon. Exista o problema: numele ei. Lyon ii explica faptul ca dupa parerea lui, numele ei de familie era prea greu de pronuntat.(...) Intr-un final, ea si Lyon ajunsera la numele Marilyn Monroe. Marilyn dupa actrita Marilyn Miller (...), care semana oarecum cu Norma Jeane(...) si Monroe, dupa numele de fata al mamei ei. "Ei bine," a spus ea intr-un final cu o stralucire amuzata in ochi, "se pare ca sunt Marilyn Monroe".
..........................................................................................................................................................................
La scurt timp dupa aceea, Norma Jeane s-a speriat foarte tare cand a primit un telefon de la impresara ei, Emmeline Snively, care ii spuse: "Voiam doar sa te anunt ca a trecut mama ta pe aici." Se pare ca, in dimineata aceea, Gladys se trezise, isi imbracase uniforma de asistenta medicala, chemase un taxi si se dusese la hotelul Ambassador, unde era si sediul companiei Blue Book, unde lucra Snively. Intrase direct in biroul lui Snively si i-a spus ca era tare nemultumita de cariera fiicei sale si ca dorea sa o convinga sa renunte. Snively se aratase putin surprinsa, dar se comportase bine. Ii spusese ca aceasta era o problema intre mama si fiica si deci trebuia rezolvata intre Gladys si Norma Jeane. Gladys plecase, dar nu inainte de a-i spune lui Snively: "E foarte gresit ca le permiteti fetelor tinere sa vina aici si sa isi strice viata cu pozele voastre." Cand Snively i-a explicat toate acestea, Norma Jeane a fost, dupa cum era de asteptat, rusinata si suparata. Gladys o intrebase odata cine o ajuta in cariera si Norma Jeane ii spusese ca Snively, dar nu isi putuse imagina ca Gladys ar fi fost in stare sa o caute si sa stea de vorba cu ea. In seara aceea, cele doua au avut un schimb destul de dur de replici pe acea tema. Acesta s-a terminat atunci cand Norma Jeane i-a cerut mamei sale sa nu se mai bage niciodata in cariera ei.(...) O persoana care o va cunoaste pe Gladys intr-un azil, in anii 1970, va enunta o teorie interesanta cu privire la devotamentul lui Marilyn fata de Stiinta Crestina: "Daca stam sa ne gandim bine, ne dam seama ca Marilyn studiase mereu interactiunile dintre oameni: ce reactii aveau oamenii fata de ea daca se prezenta intr-un anumit fel, cum erau atrasi de ea daca era altfel. Ce trebuia sa faca pentru a fi iubita? Cred ca studia mereu toate astea pentru ca stia ca mama ei nu are o sanatate mintala buna. Si cred ca stia ca si ea avea o oarecare predispozitie la acest tip de probleme, pentru ca destinele bunicii si mamei ei fusesera asemanatoare. Asa ca intreg conceptul de intelegere a creierului omenesc si de schimbare a vietii o atrageau foarte mult. Era ca si cum spera sa descopere ceva maret, ca si cum ar fi spus: <<>> Cred ca intotdeauna se temuse ca in interiorul ei se afla ceva gata sa se declanseze in orice moment."
..........................................................................................................................................................................
La scurt timp dupa aceea, Norma Jeane s-a speriat foarte tare cand a primit un telefon de la impresara ei, Emmeline Snively, care ii spuse: "Voiam doar sa te anunt ca a trecut mama ta pe aici." Se pare ca, in dimineata aceea, Gladys se trezise, isi imbracase uniforma de asistenta medicala, chemase un taxi si se dusese la hotelul Ambassador, unde era si sediul companiei Blue Book, unde lucra Snively. Intrase direct in biroul lui Snively si i-a spus ca era tare nemultumita de cariera fiicei sale si ca dorea sa o convinga sa renunte. Snively se aratase putin surprinsa, dar se comportase bine. Ii spusese ca aceasta era o problema intre mama si fiica si deci trebuia rezolvata intre Gladys si Norma Jeane. Gladys plecase, dar nu inainte de a-i spune lui Snively: "E foarte gresit ca le permiteti fetelor tinere sa vina aici si sa isi strice viata cu pozele voastre." Cand Snively i-a explicat toate acestea, Norma Jeane a fost, dupa cum era de asteptat, rusinata si suparata. Gladys o intrebase odata cine o ajuta in cariera si Norma Jeane ii spusese ca Snively, dar nu isi putuse imagina ca Gladys ar fi fost in stare sa o caute si sa stea de vorba cu ea. In seara aceea, cele doua au avut un schimb destul de dur de replici pe acea tema. Acesta s-a terminat atunci cand Norma Jeane i-a cerut mamei sale sa nu se mai bage niciodata in cariera ei.(...) O persoana care o va cunoaste pe Gladys intr-un azil, in anii 1970, va enunta o teorie interesanta cu privire la devotamentul lui Marilyn fata de Stiinta Crestina: "Daca stam sa ne gandim bine, ne dam seama ca Marilyn studiase mereu interactiunile dintre oameni: ce reactii aveau oamenii fata de ea daca se prezenta intr-un anumit fel, cum erau atrasi de ea daca era altfel. Ce trebuia sa faca pentru a fi iubita? Cred ca studia mereu toate astea pentru ca stia ca mama ei nu are o sanatate mintala buna. Si cred ca stia ca si ea avea o oarecare predispozitie la acest tip de probleme, pentru ca destinele bunicii si mamei ei fusesera asemanatoare. Asa ca intreg conceptul de intelegere a creierului omenesc si de schimbare a vietii o atrageau foarte mult. Era ca si cum spera sa descopere ceva maret, ca si cum ar fi spus: <<>> Cred ca intotdeauna se temuse ca in interiorul ei se afla ceva gata sa se declanseze in orice moment."
0 comments:
Post a Comment