BLONDA MARILYN:SAPTE ANI DE CASNICIE







In casatoria cu Joe DiMaggio, se pare ca Marilyn a repetat un tipar in care era alaturi de un barbat care nu ii suporta dorintele si ambitiile. Diferenta este ca acesta o abuza si fizic si era o persoana insensibila. "Marilyn venea la filmari cu vanatai peste tot si trebuia sa i le acoperim la machiaj. Daca iti pasa de ea, si sunt convins ca tuturor le pasa, voiai pur si implu sa ii spui: Parasseste-l pe barbatul asta. Acum! Te impresiona atat de tare incat tot ce iti doreai era sa o strangi in brate si sa o protejezi." (...) In luna august, Marilyn a inceput sa lucreze la filmul "Sapte ani de casnicie" in New York. Mai mult decat oricare alt film al ei de pana atunci si decat oricare film al ei de atunci inainte, "Sapte ani de casnicie" a conturat imaginea lui Marilyn ca cel mai mare sex-simbol din lume si ca zeita contemporana a iubirii, imagine cu care fusese asociata, cu multi ani inainte, Rita Hayworth. (...) Prima scena din New York a fost "secventa rochiei care se ridica" filmata pe 15 septembrie la ora unu noaptea. Imaginea cu Monroe, imbracata intr-o rochie realizata de designerul Travilla, de culoare ecru, cu spatele gol, asezata deasupra unei guri de aerisire de la metrou, si cu rochia plisata care isi ia zborul in timp ce ea incearca amuzata, dar fara succes, sa o tina in jos, este foarte bine imprimata in memoria colectiva a cinefililor din toate timpurile. Cinci mii de curiosi au asistat la filmarea acestei scene la intersectia dintre strada 52 si Lexington, in apropierea teatrului Trans-Lux. Din pacate, Joe DiMaggio a fost unul dintre ei. Intrebat de Walter Winchell, care se pare ca incerca sa afle reactia lui Joe ca sa o consemneze in articolul sau, ce parere are, sotul lui Marilyn a mers pe platou sa asiste la filmare. In timp ce o privea pe sotia sa care juca atat de provocator, chiar daca era clar ca totul facea parte din scenariu, s-a infuriat.(...) Chiar daca Marilyn a purtat din modestie doua perechi de lenjerie intima, lumina reflectoarelor tot dezvaluia mult mai mult decat si-ar fi dorit Joe.(...) DiMaggio a plecat apoi repede la hotelul St. Regis si si-a asteptat sotia sa se intoarca dupa o zi de lucru. Apoi si-a varsat toata furia acumulata asupra ei, palmuind-o de mai multe ori. Altercatia dintre cei doi a fost atat de zgomotoasa, incat persoanele cazate la hotel s-au adresat conducerii, de teama sa nu se intample ceva foarte rau.(...) In aceeasi seara, Marilyn si Joe vor lua cina cu Milton si Amy Green. Ambii au observat vanataile de pe spatele lui Marilyn. In ziua urmatoare, Gladys Witten, o coafeza de la studio, a vazut semnele violentei de pe umerii lui Marilyn, dar "acestea au fost acoperite bine la machiaj", a povestit ea.(...)"Din cate am auzit, Joe i-a tras vreo cateva. Si a fost urat de tot. Dupa ce a lovit-o, Marilyn i-a spus ca i-a ajuns si ca voia sa puna capat casniciei."(...) Scena statica cu faimoasa rochie care flutura si care l-a enervat la culme pe Joe a devenit emblema filmului si echipa de marketing a studiourilor Fox a decretat ca aceasta emblema trebuia redata la o marime de saisprezece metri. Enorma imagine a lui Marilyn a fost apoi decupata si asezata cu ocazia premierei filmului in fata teatrului de stat Loew in Times Square. Si nu este de mirare ca a facut senzatie.(...) Pe 4 octombrie, Jerry Geisler, un barbat trecut de prima tinerete, cu o constitutie robusta si chel, era gata sa ii dea lui Joltin' Joe DiMaggio actele de divort.(...) Probabil in aceeasi perioada, Jerry si Marilyn i-au trimis un bilet lui Darryl Zanuck, in care ii spuneau ca DiMaggio nu mai avea dreptul sa intre pe proprietatea lui Marilyn. Inseamna ca se terminase totul intre ei.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment