BLONDA MARILYN:CASATORIA CU ARTHUR



Marilyn nu tinuse secret faptul ca Natasha avea sentimente nepotrivite fata de ea si aproape toti cei din New York o vedeau acum ca pe un obstacol in evolutia lui Marilyn. "Daca scopul tau ca actrita este sa ajungi cat mai departe posibil, imagineaza-ti cat de greu ti-ar fi sa repeti replicile cu o femeie care ti-a spus ca e indragostita de tine," a spus actrita Maureen Stapleton.(...) Timpul petrecut de Marilyn in New York a umilit-o pe Natasha. Cativa prieteni ai Natashei s-au indepartat de ea si salariile primite de la studio veneau din ce in ce mai tarziu.(...) Natasha, o femeie care fusese atat de respectata in calitate de profesoara de actorie, simtea acum dispretul manifestat de catre cei de la studio. Nu a durat mult si indepartarea ei a devenit oficiala.(...) In ciuda groaznicelor circumstante in care se gasea Natasha, aceasta o iubea foarte mult pe Marilyn si era ingrijorata cu privire la sanatatea si situatia prietenei sale. Fusese un factor stabilizator in viata lui Marilyn, chiar daca relatia lor parea, in fata anumitor persoane, oarecum bizara.(...) Atunci cand Natasha a aflat ca Marilyn se intorsese in Los Angeles, a vrut cu disperare sa o vada. S-a dus pana la studio si l-a convins pe un angajat de la biroul de presa ca pierduse numarul lui Marilyn. A obtinut numarul de telefon de la acesta. Apoi a sunat de nenumarate ori la noua locuinta a lui Marilyn, din Westwood, pana cand insistenta ei a fost privita drept hartuire. Insa Marilyn luase o hotarare definitiva: nu voia sa mai aiba nimic de-a face cu Natasha Lytess. Se descurcase foarte bine fara ea tot anul trecut si chiar reusise sa isi creeze o imagine in fata studiourilor Fox pe care nu o avusese niciodata in ochii Natashei: imaginea de actrita adevarata.(...) Natasha incerca, in continuare, sa ia legatura cu Marilyn. Pana la urma, cand a vazut ca Natasha nu renunta, Marilyn si-a contactat avocatul, pe Irving Stein, si l-a rugat sa o contacteze el pe Natasha. Stein i-a spus lui Lytess ca nu mai avea voie sa o caute si sa o sune pe Marilyn, sub nici o forma. Drept raspuns, din cate isi aminteste avocatul, Natasha i-a spus la telefon urmatoarele lucruri:" Marilyn Monroe a fost singura persoana pe care am protejat-o eu pe lumea asta. Eu am creat-o pe fata asta. Intotdeauna am avut un cuvant greu de spus pe platouri. Am fost disperata cand am vazut ca nu vrea sa-mi raspunda la telefon. Eu sunt proprietatea ei personala si ea stie asta. Credinta si siguranta ei sunt in mainile mele. Eu nu am nici o protectie financiara, insa ea are. Am o sanatate precara. Mi-ar placea foarte mult sa o vad, chiar si cu martori, macar timp de o jumatate de ora." Raspunsul a fost nu.(...) Intr-o scrisoare foarte interesanta adresata fostei sale eleve Helena Albert, Natasha a descris situatia astfel:" Timp de ani de zile, am vazut abilitatea lui Marilyn de a-i indeparta pe ceilalti din viata ei. Si eu am incurajat lucrul acesta. Imagineaza-ti ce costernata am fost atunci cand am vazut ca si eu fac parte din acel grup al oamenilor dati la o parte. Presupun ca lucrul asta era inevitabil, insa ma doare atat de tare si nu stiu cat mai pot suporta asta." Natasha Lytess a murit de cancer in 1964, la doi ani dupa Marilyn Monroe.(...) Unul dintre cele mai importante aspecte ale relatiei dintre Arthur Miller si Marilyn Monroe era acela ca lui Miller ii placea felul in care Marilyn il asculta, felul in care dadea atentie fiecarui cuvant pe care i-l spunea.(...) Marilyn credea ca Arthur Miller nu putea sa greseasca. Era destept si interesant. Era implicat in transformarea societatii si avea constiinta. De asemenea, spre deosebire de ultimul ei sot, ii sprijinea idealurile. Si totusi, in ciuda acestor calitati, ea ezita sa se marite cu el. De fapt, Marilyn nu dorea sa-l incurajeze sa divorteze, chiar daca el luase deja o hotarare in aceasta privinta.(...) La 22 iunie 1956, a tinut o conferinta de presa in care a declarat ca se va marita cu Arthur Miller.(...) In noaptea aceea, intr-o ceremonie scurta, restransa si superficiala- a durat doar patru minute!- Marilyn si Arthur s-au casatorit in fata judecatorului de la Judecatoria din Westchester County, din White Plains, New York. Apoi, la 1 iulie, au tinut o alta ceremonie, de rit mozaic, in prezenta prietenilor. Ceea ce multi nu stiau era ca Marilyn a urmat un curs rapid de initiere in iudaism, care i-a permis sa se marite in credinta respectiva, desi nu a practicat niciodata aceasta religie.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment